Czcionka:
Kontrast:

Wydarzenia

czytaj

Sport

czytaj

Konsultacje

czytaj

Odsłony: 737
Pin It

20161115 104300W dniach 14, 15 i 17 listopada 2016r. odbyły się zajęcia profilaktyczne na temat przemocy dla uczniów klas IV. W warsztatach wzięło udział 85 uczniów. Na zajęciach dzieci zdobyły wiedzę na temat różnych form krzywdzenia, nauczyły się rozpoznawania sytuacji niebezpiecznych oraz poszukiwania źródeł pomocy i wsparcia.

Odsłony: 752
Pin It

15129765 10154812025842948 1978117443 nW listopadzie pani Alicja Romanowska (Rzecznik Praw Ucznia w naszej szkole) i pani Jolanta Olewniczak zapoznały uczniów klas IV-VI z Prawami Dziecka w ramach obchodzonego 20 listopada 2016 Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka. Uczniowie podczas zajęć poznali Konwencje Praw Dziecka oraz zapoznali się z treścią wiersza M. Brykczyńskiego pt.: " O prawach dziecka".Uczniowie klasy IV d oraz V b stworzyli wystawę prac plastycznych,które prezentowały podstawowe prawa dziecka. Prace zostały wywieszone na korytarzu naszej szkoły, aby uczniowie mogli utrwalić wiedzę o swoich prawach.

Odsłony: 1719
Pin It

IMG 20161114 112220Taką oto puentą uczniowie klasy II f (wych. Lidia Komorowska) 14 listopada zakończyli pierwszą część jesiennego etapu programu „Zdrowo jem, więcej wiem”. W tym czasie przypomnieliśmy sobie znane nam już zasady racjonalnego, zdrowego odżywiania się. Mieliśmy okazję wcielić się w rolę prezenterów podczas przedstawiania przygotowanych przez siebie prezentacji warzyw i owoców.

Odsłony: 724
Pin It

1Firma Amex - Bączek z Falknowa w ramach akcji pt. „Nie zapomnij o drugim śniadanku” ufundowała pudełka śniadaniowe z małą słodką (ale zdrową) niespodzianką dla pierwszaków z naszej szkoły. Najmłodszym przekazano wiedzę o tym, jak ważne jest drugie śniadanie i czego nie powinno w nim zabraknąć. Dzieci bardzo chętnie opowiadały o tym, co najbardziej lubią jeść. Ucieszyły się z prezentu, zwłaszcza gdy okazało się, że w pudełku znajduje się pyszny, owsiany baton.

Odsłony: 831
Pin It

005Wysoka kultura osobista podczas przerw i w czasie lekcji, w drodze do szkoły i do domu, to teraz prawdziwy sprawdzian pozytywnych wzorców, które w tym roku zaproponował wszystkim samorząd uczniowski. Po ubiegłorocznym sukcesie programu "Samorząd uczniowski - szkołą demokracji" społeczność szkolna z dużym entuzjazmem włączyła się w realizację nowych zadań, które nie tylko uczą i utrwalają właściwe postawy, ale są przede wszystkim inspiracją życia szkolnego i istotnym elementem wychowawczym.

Odsłony: 760
Pin It

20161114 111047Dnia 14 listopada 2016r. w naszej szkole odbyły się pogadanki dla uczniów klas V i VI na temat: Dopóki się nie uzależnisz. Pogadanki przeprowadził specjalista terapii uzależnień mgr Andrzej Burzyński ze stowarzyszenia Specjalistyczna pomoc rodzinom "Nadzieja" z Grudziądza. Pogadanki odbyły się we wszystkich klasach V i VII w sumie w pogadankach uczestniczyło 154 uczniów. Tematyka pogadanek dotyczyła prezentacji problemów i zagadnień związanych ze skutkami zażywania alkoholu jakim jest "uzależnienie" i "choroba alkoholowa". W dyskusji z terapeutą uczniowie wykazali dość dobrą znajomość tematu. Koszt pogadanek w 100% sfinansowała Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Suszu.

Odsłony: 770
Pin It

15133942 1280346185320349 1463475613 o15.11.2016 r. w Hali CSiR Susz przeprowadzony został turniej ministakówki „trójek” dziewcząt oraz chłopców z okazji Święta Niepodległości. W turnieju udział wzięło 5 szkół podstawowych z naszej gminy w tym po dwie drużyny w każdej kategorii z naszej szkoły. Bardzo dobrze spisały się drużyny chłopców, którzy wywalczyli dwa pierwsze miejsca i tym samym zdobyli złote oraz srebrne medale.

Odsłony: 7714
Pin It

Harmonogram działań promujących czytelnictwo

w Szkole Podstawowej w Suszu w roku szkolnym 2016/2017

 

ZADANIA

TERMIN

1. Stworzenie „przyjaznej przestrzeni do czytania” w bibliotece szkolnej. Pozyskiwanie środków do wyposażenia pomieszczenia w dywan, fotel, lampę- przedmioty sprzyjające miłej atmosferze w czytelni.

wrzesień

2.Utworzenie kącika czytelniczego na korytarzu szkolnym ”Błękitna biblioteczka”.

cały okres trwania programu

2. Stworzenie strony internetowej dla uczniów, na której będą mogli wymieniać się opiniami o przeczytanych książkach, reklamować książki warte przeczytania, umieszczać posty z recenzjami dobrych książek, wymieniać się już przeczytanymi książkami. Ponadto prowadzenie reklamy nowości czytelniczych oraz umieszczanie informacji o ważnych akcjach czytelniczych prowadzonych w szkole.

październik

3. Współpraca z Biblioteką Miejską w Suszu, Powiatową Biblioteką Pedagogiczną w Iławie. Ponadto współpraca ze środowiskiem lokalnym, nauczycielami, rodzicami, dziadkami oraz z wszystkimi chętnymi osobami.

cały okres trwania programu

4. Prowadzenie kół, takich jak:

Koło czytelniczo-artystyczne dla kl. I-III

Koło języka polskiego dla klas III

Koło czytelnicze "Akademia pięknego czytania" dla kl. III i IV-VI

Koło języka polskiego dla kl. V

Koło teatralne dla kl. IV

cały okres trwania programu

5.Konkursy dla kl. I-III

konkurs krasomówczy

konkurs recytatorski

 

  

X

III-IV

6. Konkursy dla kl. IV-VI

konkurs krasomówczy

konkurs literacki

konkurs recytatorski

"Konkurs pięknego czytania"

X

XII

wg terminu organizatora

V

7.Lekcje biblioteczne dla kl. I-III i IV-VI

klasy I

1.Wizyta w bibliotece szkolnej.

2.Pasowanie na czytelnika.

klasy II

1.Wizyta w czytelni.

2.Mój ulubiony bohater z bajki.

klasy III

1.Wizyta w czytelni.

2.Mój ulubiony bohater literacki.

klasy IV

1.Wizyta w czytelni

2.Budowa książki.

klasy V

1.Wizyta w czytelni.

2.”Słownik prawdę Ci powie. Funkcje i rodzaje słowników”.

klasy VI

1.Wizyta w czytelni.

2 „Słownik dobry na wszystko, czyli jak korzystać ze Słowników

języka polskiego”.

cały okres trwania programu

8.Pasowanie na czytelnika uczniów klas I.

 

listopad

9.”Międzynarodowy Dzień Postaci z bajki” dla uczniów kl. I

 

listopad

10.Konkurs plastyczny dla kl. I-III i IV-VI

"By się czytać chciało, zakładkę stwórz wspaniałą"

listopad

11. Przeprowadzenie prelekcji na spotkaniach z rodzicami w kl. I-III i IV-VIna temat pozytywnego wpływu czytania na rozwój potencjału intelektualnego oraz poznawczego ucznia.

grudzień

12. Apel podsumowujący wyniki czytelnicze w I półroczu.

Konkurs "Najlepszy czytelnik" w kategorii kl. I-III i IV-VI.

styczeń

13. Audycje czytelnicze w radiowęźle szkolnym "Czytanie na śniadanie".

cały okres trwania programu

14. Akcja „Rzucam wszystko i czytam” dla kl. I-III oraz IV-VI.

Nauczyciele po usłyszeniu umówionego sygnału przerywają zajęcia i

czytają uczniom w ciągu 10 minut wybraną przez dzieci książkę.

raz w półroczu

15.Akcja „Wielkie czytanie”.

*Zorganizowanie spotkań uczniów z zaproszonymi do szkoły gośćmi, którzy czytają wybrane przez siebie książki.

cały okres trwania programu

16 Akcja ”Głośno czytać każdy może”.

*Codzienne głośne czytanie fragmentów książek przez nauczycieli w kl. I-III

cały okres trwania programu

17. Audycja czytelnicza w radiowęźle szkolnym "Czytanie łączy pokolenia".

luty

17. Prezentacje treści książek z uwzględnieniem pozytywnych wzorców zachowań "Scena Dobrego Wychowania"- w wykonaniu kl. I-III oraz IV-VI.

marzec

18.Konkurs „Ilustracja do czytanej książki” dla kl. I-III i IV-VI.

 

kwiecień

19.Konkurs „Najciekawsza recenzja książki”.

 

maj

20. Apel podsumowujący wyniki czytelnicze w II półroczu.

Konkurs "Najlepszy czytelnik" w kategorii kl. I-III i IV-VI.

czerwiec

 

Odsłony: 792
Pin It

Zakładamy, że wykorzystane z programu środki finansowe będą miały pozytywny wpływ na:

-wzrost czytelnictwa wśród uczniów,

-popularyzowanie czytelnictwa i poprawę jego stanu w szkole,

-rozbudzanie zainteresowań czytelniczych,

-kształtowanie wrażliwości czytelniczych,

-zmotywowanie uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej,

-rozwijanie umiejętności formułowania opinii o książce,

-doskonalenie umiejętności językowych,

-budowanie poczucia własnej wartości,

-rozwijanie sprawności umysłowych i umiejętności twórczych;

            Czytanie książek nie jest obecnie zajęciem atrakcyjnym, szczególnie dla ludzi młodych, którzy szukają rozrywki poza światem literatury. Zapominają oni jednak o tym, że to właśnie teksty literackie kształtują wrażliwość, wzbogacają leksykę, pomagają zdobywać i pogłębiać wiedzę o świecie. Dzięki nim można swobodnie wybiegać w przyszłość lub powracać do przeszłości.

Dzięki realizacji różnorodnych działań pokażemy, że czytanie kształtuje wewnętrzny świat dziecka, a odpowiednio dobrana literatura pomaga budować system wartości i wskazuje życiowe priorytety.

sko4

wymiana3

niepodlegla4

wolontariat2

Bez tytulu2

bibl

laboratoria1

Galeria wyjazdów na basen

Szkoła niepodległej

niepo