Harmonogram działań promujących czytelnictwo
w Szkole Podstawowej w Suszu w roku szkolnym 2016/2017
ZADANIA |
TERMIN |
1. Stworzenie „przyjaznej przestrzeni do czytania” w bibliotece szkolnej. Pozyskiwanie środków do wyposażenia pomieszczenia w dywan, fotel, lampę- przedmioty sprzyjające miłej atmosferze w czytelni. |
wrzesień |
2.Utworzenie kącika czytelniczego na korytarzu szkolnym ”Błękitna biblioteczka”. |
cały okres trwania programu |
2. Stworzenie strony internetowej dla uczniów, na której będą mogli wymieniać się opiniami o przeczytanych książkach, reklamować książki warte przeczytania, umieszczać posty z recenzjami dobrych książek, wymieniać się już przeczytanymi książkami. Ponadto prowadzenie reklamy nowości czytelniczych oraz umieszczanie informacji o ważnych akcjach czytelniczych prowadzonych w szkole. |
październik |
3. Współpraca z Biblioteką Miejską w Suszu, Powiatową Biblioteką Pedagogiczną w Iławie. Ponadto współpraca ze środowiskiem lokalnym, nauczycielami, rodzicami, dziadkami oraz z wszystkimi chętnymi osobami. |
cały okres trwania programu |
4. Prowadzenie kół, takich jak: Koło czytelniczo-artystyczne dla kl. I-III Koło języka polskiego dla klas III Koło czytelnicze "Akademia pięknego czytania" dla kl. III i IV-VI Koło języka polskiego dla kl. V Koło teatralne dla kl. IV |
cały okres trwania programu |
5.Konkursy dla kl. I-III konkurs krasomówczy konkurs recytatorski
|
X III-IV |
6. Konkursy dla kl. IV-VI konkurs krasomówczy konkurs literacki konkurs recytatorski "Konkurs pięknego czytania" |
X XII wg terminu organizatora V |
7.Lekcje biblioteczne dla kl. I-III i IV-VI klasy I 1.Wizyta w bibliotece szkolnej. 2.Pasowanie na czytelnika. klasy II 1.Wizyta w czytelni. 2.Mój ulubiony bohater z bajki. klasy III 1.Wizyta w czytelni. 2.Mój ulubiony bohater literacki. klasy IV 1.Wizyta w czytelni 2.Budowa książki. klasy V 1.Wizyta w czytelni. 2.”Słownik prawdę Ci powie. Funkcje i rodzaje słowników”. klasy VI 1.Wizyta w czytelni. 2 „Słownik dobry na wszystko, czyli jak korzystać ze Słowników języka polskiego”. |
cały okres trwania programu |
8.Pasowanie na czytelnika uczniów klas I.
|
listopad |
9.”Międzynarodowy Dzień Postaci z bajki” dla uczniów kl. I
|
listopad |
10.Konkurs plastyczny dla kl. I-III i IV-VI "By się czytać chciało, zakładkę stwórz wspaniałą" |
listopad |
11. Przeprowadzenie prelekcji na spotkaniach z rodzicami w kl. I-III i IV-VIna temat pozytywnego wpływu czytania na rozwój potencjału intelektualnego oraz poznawczego ucznia. |
grudzień |
12. Apel podsumowujący wyniki czytelnicze w I półroczu. Konkurs "Najlepszy czytelnik" w kategorii kl. I-III i IV-VI. |
styczeń |
13. Audycje czytelnicze w radiowęźle szkolnym "Czytanie na śniadanie". |
cały okres trwania programu |
14. Akcja „Rzucam wszystko i czytam” dla kl. I-III oraz IV-VI. Nauczyciele po usłyszeniu umówionego sygnału przerywają zajęcia i czytają uczniom w ciągu 10 minut wybraną przez dzieci książkę. |
raz w półroczu |
15.Akcja „Wielkie czytanie”. *Zorganizowanie spotkań uczniów z zaproszonymi do szkoły gośćmi, którzy czytają wybrane przez siebie książki. |
cały okres trwania programu |
16 Akcja ”Głośno czytać każdy może”. *Codzienne głośne czytanie fragmentów książek przez nauczycieli w kl. I-III |
cały okres trwania programu |
17. Audycja czytelnicza w radiowęźle szkolnym "Czytanie łączy pokolenia". |
luty |
17. Prezentacje treści książek z uwzględnieniem pozytywnych wzorców zachowań "Scena Dobrego Wychowania"- w wykonaniu kl. I-III oraz IV-VI. |
marzec |
18.Konkurs „Ilustracja do czytanej książki” dla kl. I-III i IV-VI.
|
kwiecień |
19.Konkurs „Najciekawsza recenzja książki”.
|
maj |
20. Apel podsumowujący wyniki czytelnicze w II półroczu. Konkurs "Najlepszy czytelnik" w kategorii kl. I-III i IV-VI. |
czerwiec |