Czcionka:
Kontrast:

Wydarzenia

czytaj

Sport

czytaj

Konsultacje

czytaj

Odsłony: 7715
Pin It

Harmonogram działań promujących czytelnictwo

w Szkole Podstawowej w Suszu w roku szkolnym 2016/2017

 

ZADANIA

TERMIN

1. Stworzenie „przyjaznej przestrzeni do czytania” w bibliotece szkolnej. Pozyskiwanie środków do wyposażenia pomieszczenia w dywan, fotel, lampę- przedmioty sprzyjające miłej atmosferze w czytelni.

wrzesień

2.Utworzenie kącika czytelniczego na korytarzu szkolnym ”Błękitna biblioteczka”.

cały okres trwania programu

2. Stworzenie strony internetowej dla uczniów, na której będą mogli wymieniać się opiniami o przeczytanych książkach, reklamować książki warte przeczytania, umieszczać posty z recenzjami dobrych książek, wymieniać się już przeczytanymi książkami. Ponadto prowadzenie reklamy nowości czytelniczych oraz umieszczanie informacji o ważnych akcjach czytelniczych prowadzonych w szkole.

październik

3. Współpraca z Biblioteką Miejską w Suszu, Powiatową Biblioteką Pedagogiczną w Iławie. Ponadto współpraca ze środowiskiem lokalnym, nauczycielami, rodzicami, dziadkami oraz z wszystkimi chętnymi osobami.

cały okres trwania programu

4. Prowadzenie kół, takich jak:

Koło czytelniczo-artystyczne dla kl. I-III

Koło języka polskiego dla klas III

Koło czytelnicze "Akademia pięknego czytania" dla kl. III i IV-VI

Koło języka polskiego dla kl. V

Koło teatralne dla kl. IV

cały okres trwania programu

5.Konkursy dla kl. I-III

konkurs krasomówczy

konkurs recytatorski

 

  

X

III-IV

6. Konkursy dla kl. IV-VI

konkurs krasomówczy

konkurs literacki

konkurs recytatorski

"Konkurs pięknego czytania"

X

XII

wg terminu organizatora

V

7.Lekcje biblioteczne dla kl. I-III i IV-VI

klasy I

1.Wizyta w bibliotece szkolnej.

2.Pasowanie na czytelnika.

klasy II

1.Wizyta w czytelni.

2.Mój ulubiony bohater z bajki.

klasy III

1.Wizyta w czytelni.

2.Mój ulubiony bohater literacki.

klasy IV

1.Wizyta w czytelni

2.Budowa książki.

klasy V

1.Wizyta w czytelni.

2.”Słownik prawdę Ci powie. Funkcje i rodzaje słowników”.

klasy VI

1.Wizyta w czytelni.

2 „Słownik dobry na wszystko, czyli jak korzystać ze Słowników

języka polskiego”.

cały okres trwania programu

8.Pasowanie na czytelnika uczniów klas I.

 

listopad

9.”Międzynarodowy Dzień Postaci z bajki” dla uczniów kl. I

 

listopad

10.Konkurs plastyczny dla kl. I-III i IV-VI

"By się czytać chciało, zakładkę stwórz wspaniałą"

listopad

11. Przeprowadzenie prelekcji na spotkaniach z rodzicami w kl. I-III i IV-VIna temat pozytywnego wpływu czytania na rozwój potencjału intelektualnego oraz poznawczego ucznia.

grudzień

12. Apel podsumowujący wyniki czytelnicze w I półroczu.

Konkurs "Najlepszy czytelnik" w kategorii kl. I-III i IV-VI.

styczeń

13. Audycje czytelnicze w radiowęźle szkolnym "Czytanie na śniadanie".

cały okres trwania programu

14. Akcja „Rzucam wszystko i czytam” dla kl. I-III oraz IV-VI.

Nauczyciele po usłyszeniu umówionego sygnału przerywają zajęcia i

czytają uczniom w ciągu 10 minut wybraną przez dzieci książkę.

raz w półroczu

15.Akcja „Wielkie czytanie”.

*Zorganizowanie spotkań uczniów z zaproszonymi do szkoły gośćmi, którzy czytają wybrane przez siebie książki.

cały okres trwania programu

16 Akcja ”Głośno czytać każdy może”.

*Codzienne głośne czytanie fragmentów książek przez nauczycieli w kl. I-III

cały okres trwania programu

17. Audycja czytelnicza w radiowęźle szkolnym "Czytanie łączy pokolenia".

luty

17. Prezentacje treści książek z uwzględnieniem pozytywnych wzorców zachowań "Scena Dobrego Wychowania"- w wykonaniu kl. I-III oraz IV-VI.

marzec

18.Konkurs „Ilustracja do czytanej książki” dla kl. I-III i IV-VI.

 

kwiecień

19.Konkurs „Najciekawsza recenzja książki”.

 

maj

20. Apel podsumowujący wyniki czytelnicze w II półroczu.

Konkurs "Najlepszy czytelnik" w kategorii kl. I-III i IV-VI.

czerwiec

 

sko4

wymiana3

niepodlegla4

wolontariat2

Bez tytulu2

bibl

laboratoria1