Jest to współczesny kierunek w sztuce wykorzystujący w twórczy sposób śmieci i różnego rodzaju odpady w formie kolaży, asamblaży i projektów ciekawych strojów. Celem tego nurtu sztuki jest walka z bezmyślnością ludzi i uświadamianie im, że problem nadmiernej ilości śmieci wciąż narasta. Ekologiczny wydźwięk tych prac jest bardzo znamienny dla tej sztuki.
Jednym z istotnych ważnych dla całej akcji gości był pan Rafał Młodawski, który zajmuje się sprawami ochrony środowiska w naszej Gminie. Pan Rafał w przystępny i ciekawy sposób opowiedział dzieciom jak wygląda sprawa składowania i przetwarzania śmieci na terenie naszej gminy.
W imieniu uczniów i dyrekcji szkoły bardzo dziękuję wszystkim gościom za przybycie i uczestnictwo w zajęciach. A uczniom klasy Vc bardzo dziękuję za twórczą postawę i zaangażowanie w lekcję.
Lekcję przygotowała i poprowadziła Joanna Wolf-Marszałkiewicz, nauczyciel plastyki w SP Susz
galeria zdjęć
Dnia 23.04.2011r. odbył się I etap konkursu kaligraficznego kl. I. Celem konkursu było propagowanie wśród uczniów kaligrafii, czyli sztuki pięknego pisania oraz kształtowanie charakteru – wyrabianie cierpliwości, dokładności i spokoju. 16 najładniej piszących uczniów z klas I przepisywało tekst pt. ”Zmartwienia Ziemi”. Organizatorem konkursu była Pani A. Fanslau.
W punktacji ogólnej Szkoła Podstawowa w Suszu zajęła I miejsce i wystąpiła w składzie:
-
Mateusz Rudnicki - klasa IV b
-
Kornel Samson- klasa IV b
-
Barbara Mazińska – klasa IV a
-
Patrycja Szczepińska – klasa IV c
-
Igor Fabiański – klasa V e
-
Jonasz Lewandowski – klasa V e
-
Magdalena Celanowicz – klasa V b
-
Katarzyna Czaplińska – klasa V b
-
Patrycja Wiśniewska - klasa V b
-
Sylwia Słupek - klasa V c
-
Łukasz Luliński – klasa VI c
-
Dawid Skolimowski – klasa VI c
-
Daria Żmuda – klasa VI a
-
Karolina Olszewska – klasa VI a
-
Aleksandra Gapys – klasa VI a
Drużynę do zawodów przygotowali: nauczyciele wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej w Suszu – Małgorzata Ruszkiewicz i Jerzy Tur.
Gratulujemy!
Zaprezentowane zostały ćwiczenia korygujące, najczęściej występujące wady, powstające głównie na tle dystonii mięśniowej:
-
plecy okrągłe
-
plecy wklęsłe
-
plecy wklęsło – okrągłe
-
skoliozy
-
płaskostopie oraz stosowane w korektywie ćwiczenia oddechowe.
Ćwiczenia korygujące każdą wadę zostały podzielone na grupy. Były ułożone w kolejności:bez przyboru, z przyborem, przyrządem i udziałem współćwiczącego, jak również od najłatwiejszych do trudniejszych.
Ponadto lekcja miała na celu zachęcanie rodziców do ćwiczeń w domu ze swoimi dziećmi. Każda grupa ćwiczeń korygujących dana wadę została poprzedzona krótkim omówieniem tej wady, z zaznaczeniem jej przyczyn powstania, charakterystyki wady i zasad postępowania korekcyjnego.
Lekcja cieszyła się dużym zainteresowaniem rodziców, którzy odczuwali potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy na temat istniejących wad u dzieci. Poznali ćwiczenia, nauczyli się na co zwracać uwagę w czasie ich wykonania, poznali zestawy ćwiczeń domowych.