Praca ta miała na celu kształcenie kompetencji komunikacyjnej na poziomie wypowiadania się w sytuacji publicznego występu, stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci, promowanie dziecięcej twórczości artystycznej, wprowadzanie uczniów w świat teatru oraz ukazanie różnego sposobu odtwarzania różnych wersji tej samej baśni.
Uczniowie zostali podzieleni na cztery grupy, otrzymali zadania, spotykali się z nauczycielem podczas konsultacji, uzyskali informacje dotyczące czasu trwania, miejscu i sposobie prezentacji oraz poznali kryteria oceny projektu. Graficy, scenografowie, reżyserzy i aktorzy fantastycznie przygotowali się do prezentacji swojego projektu. Wykonali afisze teatralne, rekwizyty, zaproszenia, przygotowali kostiumy oraz dekoracje, a co najważniejsze, cudownie zagrali swoje role.
Martyna, Joasia, Karolina, Maja, Julia i Jakub przedstawili oryginalną wersję Kopciuszka wg W. i J. Grimm.
Basia, Piotr, dwóch Michałów i Maciej wystawili sztukę teatralną W. Chotomskiej Kopciuszek .
Dwie Magdy, Hubert, Jakub, Patryk oraz Jan zagrali pantomimę wg wiersza M. Samozwaniec Pantofelki Kopciuszka
Kasia, Małgosia, Ada, Liwia, Jędrek i Robert w zabawny sposób ukazali życie współczesnego Kopciuszka wg sztuki teatralnej M. Lemanowskiej.
Zajęcia przeniosły zarówno dzieci jak i gości w świat teatru. Uczniowie wykorzystali w praktyce zdobyte wcześniej wiadomości i umiejętności, a także zweryfikowali poprawność swoich działań. Założenia programu zostały zrealizowane zgodnie z harmonogramem. Wszystkie cele i kryteria zostały osiągnięte. Uczniom podobała się długoterminowa praca metodą projektu, a zrealizowane zgodnie z zamierzeniami cele pomogły im w zdobyciu nowych wiadomości i umiejętności. Stwierdzili, że w przyszłości chcieliby uczestniczyć w podobnych projektach. Obserwacja postaw i poczynań uczniowskich dodatkowo utwierdza w przekonaniu, że stosowanie tej metody w pracy z dziećmi jest jak najbardziej wskazane. Uczy bowiem współdziałania w grupie rówieśniczej, angażuje do pracy uczniów mało aktywnych na co dzień, pozwala rozwijać zainteresowania. Praca metodą projektu sprawiła wszystkim ogromną satysfakcję.