Czcionka:
Kontrast:

Wydarzenia

czytaj

Sport

czytaj

Konsultacje

czytaj

Odsłony: 1494
Pin It
           Każda klasa piąta stanowiła odrębny zespół, który musiał na wyznaczonej ścieżce wykonać 10 zadań. W wyznaczonym miejscu klasy szukały kopert w odpowiednim kolorze, klasa Va pomarańczowej, klasa Vb zielonej, klasa Vc różowej, klasa Vd żółtej.
       Pierwszym zadaniem każdego zespołu było dopasowanie po 3 charakterystycznych cech do określonych ssaków leśnych: sarny, dzika, wilka, nietoperza, bobra.
          W zdaniu drugim drużyny rozwiązując krzyżówkę musiały wykazać się znajomością drzew i krzewów leśnych.
      Zadanie  trzecie było zaszyfrowaną wiadomością. Po jej rozszyfrowaniu zespoły dowiedzialy się z jakich surowców wtórnych powstają puszki aluminiowe, papier.
         Czwarte zadanie było zagadką. Należało nazwać 9 zwierząt  po ich  opisie. Dotyczyło to pająka krzyżaka, jastrzębia, pchły, kleszcza, bogatki, łosia, gąsienicy srtzygoni choinówki, bobra, rysia.
       W kolejnym zadaniu należało rozpoznać  - Kto jest kto? Czyli 7 zagadek jaki to pająk: skakun, krzyżak łąkowy, tygrzyk paskowany, kątnik, topik, bagnik przybrzeżny, kwietnik.
          Ostatnim zadaniem do wykonania była wykreślanka- pajęcza sieć. Podążając zgodnie ze strzałką należało odnależć nazwy owadów, które do niej wpadły.
          Po wykonaniu tych zadań uczniowie znaleźli się na na lini mety i mogli odpocząć podziwiając piękne widoki nad jeziorem Jasne. Po nadejściu ostatnich uczestników zabawy przeszliśmy na polanę aby wykonać kolejne 4 zadania. Tym razem każda klasa podzieliła się na czteroosobowe zespoły i w tym samym czasie pracowała.
         Jedna grupa musiała rozszyfrować – Co to za zwierzę, które pożyczylo sobie różne części ciała od pięciu zwierząt. Zgadnij jakich?
         Druga grupa miała do rozwiązania krzyżówkę, której rozwiązaniem było hasło WAKACJE.
            Trzecia grupa musiała ułożyć postać wilka z wszystkiego co znajduje się w pobliżu, ale już żywym nie jest (patyków, szyszek, kamyków).
         Grupa czwarta  z czterech słów: wieś, Jerzwałd, park, krajobraz musiała ułożyć rymowankę i zapisać ją na papierze.
            Za każde wykonane zadanie były przyznawane punkty. Największą ilość zgromadziła klasa Va, nieco mniej  Vd, klasy Vb oraz Vc uzyskały jednakową ilość punktów.
         Dzieci z wycieczki wracały zadowolone i radosne. Wykazały się dużą wiedzą przyrodniczą, współpracą w grupie. Zabawę dla uczniów klas piątych przygotowali nauczyciele przyrody: Mariola Kołodziejska, Anna Czerwińska- Kopcińska, Jolanta Olewniczak.

sko4

wymiana3

niepodlegla4

wolontariat2

Bez tytulu2

bibl

laboratoria1