Każda klasa piąta stanowiła odrębny zespół, który musiał na wyznaczonej ścieżce wykonać 10 zadań. W wyznaczonym miejscu klasy szukały kopert w odpowiednim kolorze, klasa Va pomarańczowej, klasa Vb zielonej, klasa Vc różowej, klasa Vd żółtej.
Pierwszym zadaniem każdego zespołu było dopasowanie po 3 charakterystycznych cech do określonych ssaków leśnych: sarny, dzika, wilka, nietoperza, bobra.
W zdaniu drugim drużyny rozwiązując krzyżówkę musiały wykazać się znajomością drzew i krzewów leśnych.
Zadanie trzecie było zaszyfrowaną wiadomością. Po jej rozszyfrowaniu zespoły dowiedzialy się z jakich surowców wtórnych powstają puszki aluminiowe, papier.
Czwarte zadanie było zagadką. Należało nazwać 9 zwierząt po ich opisie. Dotyczyło to pająka krzyżaka, jastrzębia, pchły, kleszcza, bogatki, łosia, gąsienicy srtzygoni choinówki, bobra, rysia.
W kolejnym zadaniu należało rozpoznać - Kto jest kto? Czyli 7 zagadek jaki to pająk: skakun, krzyżak łąkowy, tygrzyk paskowany, kątnik, topik, bagnik przybrzeżny, kwietnik.
Ostatnim zadaniem do wykonania była wykreślanka- pajęcza sieć. Podążając zgodnie ze strzałką należało odnależć nazwy owadów, które do niej wpadły.
Po wykonaniu tych zadań uczniowie znaleźli się na na lini mety i mogli odpocząć podziwiając piękne widoki nad jeziorem Jasne. Po nadejściu ostatnich uczestników zabawy przeszliśmy na polanę aby wykonać kolejne 4 zadania. Tym razem każda klasa podzieliła się na czteroosobowe zespoły i w tym samym czasie pracowała.
Jedna grupa musiała rozszyfrować – Co to za zwierzę, które pożyczylo sobie różne części ciała od pięciu zwierząt. Zgadnij jakich?
Druga grupa miała do rozwiązania krzyżówkę, której rozwiązaniem było hasło WAKACJE.
Trzecia grupa musiała ułożyć postać wilka z wszystkiego co znajduje się w pobliżu, ale już żywym nie jest (patyków, szyszek, kamyków).
Grupa czwarta z czterech słów: wieś, Jerzwałd, park, krajobraz musiała ułożyć rymowankę i zapisać ją na papierze.
Za każde wykonane zadanie były przyznawane punkty. Największą ilość zgromadziła klasa Va, nieco mniej Vd, klasy Vb oraz Vc uzyskały jednakową ilość punktów.
Dzieci z wycieczki wracały zadowolone i radosne. Wykazały się dużą wiedzą przyrodniczą, współpracą w grupie. Zabawę dla uczniów klas piątych przygotowali nauczyciele przyrody: Mariola Kołodziejska, Anna Czerwińska- Kopcińska, Jolanta Olewniczak.
Pierwszym zadaniem każdego zespołu było dopasowanie po 3 charakterystycznych cech do określonych ssaków leśnych: sarny, dzika, wilka, nietoperza, bobra.
W zdaniu drugim drużyny rozwiązując krzyżówkę musiały wykazać się znajomością drzew i krzewów leśnych.
Zadanie trzecie było zaszyfrowaną wiadomością. Po jej rozszyfrowaniu zespoły dowiedzialy się z jakich surowców wtórnych powstają puszki aluminiowe, papier.
Czwarte zadanie było zagadką. Należało nazwać 9 zwierząt po ich opisie. Dotyczyło to pająka krzyżaka, jastrzębia, pchły, kleszcza, bogatki, łosia, gąsienicy srtzygoni choinówki, bobra, rysia.
W kolejnym zadaniu należało rozpoznać - Kto jest kto? Czyli 7 zagadek jaki to pająk: skakun, krzyżak łąkowy, tygrzyk paskowany, kątnik, topik, bagnik przybrzeżny, kwietnik.
Ostatnim zadaniem do wykonania była wykreślanka- pajęcza sieć. Podążając zgodnie ze strzałką należało odnależć nazwy owadów, które do niej wpadły.
Po wykonaniu tych zadań uczniowie znaleźli się na na lini mety i mogli odpocząć podziwiając piękne widoki nad jeziorem Jasne. Po nadejściu ostatnich uczestników zabawy przeszliśmy na polanę aby wykonać kolejne 4 zadania. Tym razem każda klasa podzieliła się na czteroosobowe zespoły i w tym samym czasie pracowała.
Jedna grupa musiała rozszyfrować – Co to za zwierzę, które pożyczylo sobie różne części ciała od pięciu zwierząt. Zgadnij jakich?
Druga grupa miała do rozwiązania krzyżówkę, której rozwiązaniem było hasło WAKACJE.
Trzecia grupa musiała ułożyć postać wilka z wszystkiego co znajduje się w pobliżu, ale już żywym nie jest (patyków, szyszek, kamyków).
Grupa czwarta z czterech słów: wieś, Jerzwałd, park, krajobraz musiała ułożyć rymowankę i zapisać ją na papierze.
Za każde wykonane zadanie były przyznawane punkty. Największą ilość zgromadziła klasa Va, nieco mniej Vd, klasy Vb oraz Vc uzyskały jednakową ilość punktów.
Dzieci z wycieczki wracały zadowolone i radosne. Wykazały się dużą wiedzą przyrodniczą, współpracą w grupie. Zabawę dla uczniów klas piątych przygotowali nauczyciele przyrody: Mariola Kołodziejska, Anna Czerwińska- Kopcińska, Jolanta Olewniczak.