Zajęcia świetlicowe
Bieżący rok szkolny zdecydowanie różni się od wcześniejszych. Pandemia koronawirusa znacznie ogranicza możliwości stosowania niektórych technik, jednak wychowawcy starają się uatrakcyjnić pobyt dzieci w świetlicy. I tak oprócz pomocy w odrabianiu zadań domowych, pogadanek tematycznych czy zabaw ruchowych na boisku szkolnym, dzieci rozwijają swoje pasje poprzez uczestnictwo w zabawach rytmicznych, tanecznych, muzycznych i plastycznych.
"Jak wygłąda moje DNA?"
Uczniowie klasy 4 b uczestniczą w ogólnopolskim projekcie Inspiruję do nauki, w ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie, który został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Drodzy Uczniowie klas IV-VIII
W związku koniecznością pozostania w domu biblioteka szkolna zachęca Was do skorzystania z podanych stron, aby mieć możliwość dotarcia do wybranej lektury. Przygotowałyśmy zestaw źródeł, z których możecie skorzystać.
"Nie poddajemy się"
Rozpoczynamy drugi tydzień kształcenia na odległość. Od ubiegłego poniedziałku część zajęć z uczniami od klas czwartych do ósmych odbywa się online za pomocą aplikacji MS Teams. Jednocześnie uczniowie klas 1-3 dzielnie uczęszczają do szkoły przy zachowaniu reżimu sanitarnego.
Dzień Spódnicy
30 października Dzień Spódnicy Krótka, długa, ołówkowa, plisowana, rozkloszowana, trapezowa, gładka, czy we wzory to jest właśnie spódnica. Trudno uwierzyć, że ta część garderoby początkowo była przeznaczona dla mężczyzn. W epoce lodowcowej była futrzana, w starożytnym Egipcie wyglądała jak słomiana zapaska zawiązywana wokół bioder. Swój niezależny, kobiecy żywot zaczęła wieść dopiero w XIX wieku. Ponieważ jedyną stałą cechą mody jest jej zmienność, dlatego tez spódnica nadal tworzy swoją historię.
CodeWeek 2020
CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. W tym roku Europejski Tydzień Kodowania trwał od 10 do 25 października. W wydarzeniu brali udział uczniowie klasy II b, którzy w ramach zajęć "Kodowanie na dywanie i ekranie" tworzyli grę zręcznościową z wykorzystaniem aplikacji Scratch Junior. Swoje umiejętności związane z kodowaniem wykorzystaliśmy również pracując z aplikacją Kodable. Nasz udział w CodeWeek został potwierdzony certyfikatem.
Strona 181 z 534